Little Notice

Hello People!

I'm currently trying to update my blog whenever I can find time, and when I write new entries I'll set the dates to the very day when the event happened.

So, you might have missed out some newer entries if you only read the posts on top. Kindly scroll down if you want to take a look at the newer entries that are hidden within the old ones.

But for easy navigation, I'll make a notice here when the newer posts are up. :)

***


NEW!
Day 72: 春天宜兰一日游

***


Tuesday, May 6, 2008

Another rainy day

朋友说,台湾现在正逢梅雨季,所以常下雨。

今天又是雨天,下午听完“新闻传播业”的讲座,撑着伞走上山上课(传播学院就在半山腰)时,脑海中闪过小学时候妈妈接我放学的情景。那时的她,会在学校大门前面等,拿着雨衣和雨靴给我换,给我小小的雨伞,帮我拎背包……

每次看到她的身影,总会感到心安~

沿路踩着湿湿的娃娃鞋,雨水渗透进鞋子,突然很想穿上雨衣,换上雨鞋,走路回家,窝在温暖的被子里好好睡一觉。最近的生活很精彩,去了很多地方,心情既high又累…… 怎么时间都不够用呢~


传播学院外的风景。

我上下山时都会经过的路。

湿湿的鞋子。